Zeekanaal - centrale verkeerspost

De Afdeling Waterwegen en Zeekanaal besliste in 2002 om de bemande sluizen te centraliseren en de sturing van de bruggen van het Zeekanaal vanaf 1 centrale dispatching in Willebroek uit te voeren.

Client

Waterwegen en Zeekanaal NV

Concepteur / Architecte

osar architects

Localisation

Willebroek

Techniques budgétaires

2.000.000 € excl. btw

Surface

2.000 m²

Période

2002-2006

Zeekanaal - centrale verkeerspost
Zeekanaal - centrale verkeerspost
Zeekanaal - centrale verkeerspost
Zeekanaal - centrale verkeerspost
Zeekanaal - centrale verkeerspost
Zeekanaal - centrale verkeerspost
Zeekanaal - centrale verkeerspost

Zeekanaal - centrale verkeerspost

De Afdeling Waterwegen en Zeekanaal besliste in 2002 om de bemande sluizen te centraliseren en de sturing van de bruggen van het Zeekanaal vanaf 1 centrale dispatching in Willebroek uit te voeren.  

Ingenium maakte het ontwerp van alle technieken van dit gebouw met control room voor de scheepvaartbegeleiding.   In de control room werd een videowall voorzien met visualisatie van de plaats en karakteristieken van de schepen.  Er zijn 2 rijen van desks geplaatst op een gradin met zicht op de videowall.  De bediening van de sluizen alsook de camerabewaking van de waterwegen gebeurt van hieruit.  De control room werd ontworpen op basis van de geldende internationale normen. Voor het onderbrengen van de sturing van de videowall alsook de servers die de camerabewaking en sturingen bevelen, werd een datacenter ingericht.

Het datacenter huisvest eveneens de werkstations van de desks om het akoestisch niveau van de control room zo laag mogelijk te houden. Ingenium stond in voor het uittekenen van de control room en datacenter, het concept van control room en datacenter als autonoom werkende eenheden los van externe invloeden en het integreren van de videowall in het geheel.  Dit naast de technische uitrusting van het gebouw als geheel.

Zeekanaal - centrale verkeerspost
Partager

Zeekanaal - centrale verkeerspost

De Afdeling Waterwegen en Zeekanaal besliste in 2002 om de bemande sluizen te centraliseren en de sturing van de bruggen van het Zeekanaal vanaf 1 centrale dispatching in Willebroek uit te voeren.

Client

Waterwegen en Zeekanaal NV

Concepteur / Architecte

osar architects

Localisation

Willebroek

Techniques budgétaires

2.000.000 € excl. btw

Surface

2.000 m²

Période

2002-2006

Zeekanaal - centrale verkeerspost
Zeekanaal - centrale verkeerspost
Zeekanaal - centrale verkeerspost
Zeekanaal - centrale verkeerspost
Zeekanaal - centrale verkeerspost
Zeekanaal - centrale verkeerspost
Zeekanaal - centrale verkeerspost

Zeekanaal - centrale verkeerspost

De Afdeling Waterwegen en Zeekanaal besliste in 2002 om de bemande sluizen te centraliseren en de sturing van de bruggen van het Zeekanaal vanaf 1 centrale dispatching in Willebroek uit te voeren.  

Ingenium maakte het ontwerp van alle technieken van dit gebouw met control room voor de scheepvaartbegeleiding.   In de control room werd een videowall voorzien met visualisatie van de plaats en karakteristieken van de schepen.  Er zijn 2 rijen van desks geplaatst op een gradin met zicht op de videowall.  De bediening van de sluizen alsook de camerabewaking van de waterwegen gebeurt van hieruit.  De control room werd ontworpen op basis van de geldende internationale normen. Voor het onderbrengen van de sturing van de videowall alsook de servers die de camerabewaking en sturingen bevelen, werd een datacenter ingericht.

Het datacenter huisvest eveneens de werkstations van de desks om het akoestisch niveau van de control room zo laag mogelijk te houden. Ingenium stond in voor het uittekenen van de control room en datacenter, het concept van control room en datacenter als autonoom werkende eenheden los van externe invloeden en het integreren van de videowall in het geheel.  Dit naast de technische uitrusting van het gebouw als geheel.

Zeekanaal - centrale verkeerspost
Oups ! Un problème s'est produit lors de l'envoi du formulaire.

Zeekanaal - centrale verkeerspost

De Afdeling Waterwegen en Zeekanaal besliste in 2002 om de bemande sluizen te centraliseren en de sturing van de bruggen van het Zeekanaal vanaf 1 centrale dispatching in Willebroek uit te voeren.

Client

Waterwegen en Zeekanaal NV

Concepteur / Architecte

osar architects

Localisation

Willebroek

Techniques budgétaires

2.000.000 € excl. btw

Surface

2.000 m²

Période

2002-2006

Zeekanaal - centrale verkeerspost
Zeekanaal - centrale verkeerspost
Zeekanaal - centrale verkeerspost
Zeekanaal - centrale verkeerspost
Zeekanaal - centrale verkeerspost
Zeekanaal - centrale verkeerspost
Zeekanaal - centrale verkeerspost

Zeekanaal - centrale verkeerspost

De Afdeling Waterwegen en Zeekanaal besliste in 2002 om de bemande sluizen te centraliseren en de sturing van de bruggen van het Zeekanaal vanaf 1 centrale dispatching in Willebroek uit te voeren.  

Ingenium maakte het ontwerp van alle technieken van dit gebouw met control room voor de scheepvaartbegeleiding.   In de control room werd een videowall voorzien met visualisatie van de plaats en karakteristieken van de schepen.  Er zijn 2 rijen van desks geplaatst op een gradin met zicht op de videowall.  De bediening van de sluizen alsook de camerabewaking van de waterwegen gebeurt van hieruit.  De control room werd ontworpen op basis van de geldende internationale normen. Voor het onderbrengen van de sturing van de videowall alsook de servers die de camerabewaking en sturingen bevelen, werd een datacenter ingericht.

Het datacenter huisvest eveneens de werkstations van de desks om het akoestisch niveau van de control room zo laag mogelijk te houden. Ingenium stond in voor het uittekenen van de control room en datacenter, het concept van control room en datacenter als autonoom werkende eenheden los van externe invloeden en het integreren van de videowall in het geheel.  Dit naast de technische uitrusting van het gebouw als geheel.

Zeekanaal - centrale verkeerspost

Plan directeur Energie UZ Gasthuisberg Leuven

Plan directeur Energie UZ Gasthuisberg Leuven
Sous les feux de la rampe

WZC Waegebrughe Kruisem

WZC Waegebrughe Kruisem
Sous les feux de la rampe

Rénovation de l'installation de refroidissement du bâtiment du laboratoire Zwijnaarde

Rénovation de l'installation de refroidissement du bâtiment du laboratoire Zwijnaarde
Sous les feux de la rampe

Contrat-cadre UZ Brussel

Contrat-cadre UZ Brussel
Sous les feux de la rampe

Projet ACCESS : Parking Keerdok Ville de Malines

Projet ACCESS : Parking Keerdok Ville de Malines
Sous les feux de la rampe

Rezonage de la visite du monastère Kraainem

Rezonage de la visite du monastère Kraainem
Sous les feux de la rampe

AZ Sint-Jan: Rénovation de la morgue

AZ Sint-Jan: Rénovation de la morgue
Sous les feux de la rampe

AZ Sint-Jan: Rénovation orthopédie

AZ Sint-Jan: Rénovation orthopédie
Sous les feux de la rampe

AZ Sint-Jan: Laboratoire de rénovation

AZ Sint-Jan: Laboratoire de rénovation
Sous les feux de la rampe

UZ Gasthuisberg Leuven - Centrale électrique O&N4

UZ Gasthuisberg Leuven - Centrale électrique O&N4
Sous les feux de la rampe

UZ Brussel Laboratoire de génétique

UZ Brussel Laboratoire de génétique
Sous les feux de la rampe

Vous avez également été piqué par la technologie intelligente?

Rejoignez-nous pour repousser les limites et contribuer à faire la différence dans nos projets de premier plan.